16. 3. 2012

Čtyři kola, rychlá jízda, adrenalin!

Máme tady další rozhovor s nadějným a úspěšným mužem. Jmenuje se Patrik Rujbr a je to rally jezdec! Ano, nejen móda a trendy, ale také to, co se děje ve světě rychlých aut se objeví na vašem blogu. Děkuji své milé Martince za rozhovor s Patrikem a vy se můžete začíst a také prolustrovat jeho web!!!

Ahoj Patriku,
Známe se už nějakou dobu, ale vlastně vůbec netuším, jak ses dostal k rally. Kolem aut a motorismu se pohybuješ dlouho, co tě k rally závodům přivedlo?

Ahoj Marti,
asi dvanáct let jsem se skoro profesionálně věnoval motokrosu a asi před třemi lety už jsem cítil, že mě všechno strašně bolí a v podstatě ani nebaví. Jen tak, z hecu, jsem si koupil starší Subaru, jak se říká „na lítačku po dědině“, a zkusil první slalom na letišti u Vyškova. Docela mě to chytlo a začal jsem jezdit slalomy. Rok na to jsem pořídil Mitsubishi a zkusil Rallyslalom. Přirozeným vývojem pak v roce 2010 sprinty s Hondou a teď s mišákem.

První závod sezóny, Valašská rally, se nezadržitelně blíží, a všichni jezdci se nemůžou dočkat, až opět vyjedou na závodní tratě. Jak probíhala zimní příprava?

Tak v mém případě je to v podstatě pořád stejné. U motokrosu jsem se naučil, že je strašně důležitá fyzická příprava a v podstatě ve stejném režimu přípravy pokračuji i v rally. V mém případě je to třikrát týdně posilka a alespoň dvakrát týdně plavání. Na Valašku budeme, bohužel, na rychlo měnit i Team z důvodů rozdílných názorů na přípravu auta, a co se týká techniky, tak zůstáváme u našeho eva X ve stejné specifikaci, kde jsme doladili snad jen brzdy.

Vím, žes měl minulou sezónu problém s brzdami, co se dělo, kde byla chyba a podařilo se problém odstranit?

Tak teď snad už bude vše v pořádku. Od rány v Topolčanech, a v podstatě i před ní, mi pořád brzdilo auto na předek. Zkoušeli jsme jiný brzdový válec, zapojení brzd, různé druhy destiček a pořád to bylo špatné. Po Brodě zaúřadoval můj táta, tedy manager přes všechno, a objednal válce na STK. Tam jsme s hrůzou zjistili, že zadek brzdí jen na 25 % , než jak by měl. Chyba byla v regulátoru tlaku, který pravděpodobně z důvodu nečistoty byl pořád zavřený a nepouštěl tlak dozadu. To, že auto tak špatně brzdí, bohužel, během sezony nepoznali ani někteří podstatně zkušenější piloti a všichni jsme to přisuzovali váze auta.

Rally je, až na malé výjimky, mužský sport, jak bys zatraktivnil rally pro ženy?

Rally sama o sobě je poměrně atraktivní myslím pro obě pohlaví. Rozdíl je bohužel především v tom, že se jedná o velmi nebezpečný a nákladný sport a ženy přece jen jsou citlivější a nejsou ochotny podstoupit možná rizika.

Někteří jezdci využívají malé soutěže k testování auta, nastavení apod., je to i váš případ? Můžeme tvou posádku zahlédnout ještě někde před Valašskou rally?

Pokud vše půjde dle plánu, rádi bychom alespoň jeden test před Valaškou, ale je to v návaznosti na změnu teamu dost hektické.

Závodní sezóna je dlouhá, nabitá mnoha závody, na jakých soutěžích vám letos můžeme fandit a držet palce? Pojedete velký i malý mistrák?

V plánu máme všechny sprinty a z velkých pak Valašku, Barumku a Hustopeče.

Máš nějakou oblíbenou soutěž? Nějakou srdeční záležitost, kde se každým rokem vždy rád vracíš a proč?

Tak oblíbenou soutěž přímo nemám a spíše bych řekl, že mám rád soutěže, kde se v minulosti dařilo a které znám. Pro mne, jako nováčka, je znalost trati a záludných míst důvodem k větší pohodě a tím pádem i zážitku z jízdy.

Dbáte jako jezdci na to, aby vaše závodní kombinéza byla nejen praktická, ale i slušivá?

V mém případě se spíše snažím, aby byla čistá než aby byla s krajkouJ ale všeobecně platí, že jakákoli změna na kombinéze je možná pouze z nehořlavých materiálů a nití. V žádném případě to není zrovna levná záležitost.

Jaké si pro letošní sezónu dáváte cíle?

Konkrétní cíle jsme si nestanovili a ani to nějak neřešíme. Jezdíme pro zábavu a už dávno jsem pochopil, že je to o zkušenosti a financích. Snažíme se najít ten správný kompromis, učit se a vyhrávání přijde samo J

Loňskou sezónu jsi začal s Jozefem Pížou, ale dokončil jsi ji s Richardem Nesvadbou, bude spolupráce pokračovat s Richardem i letos?

Ano pokud Ríša zhubne tak určitě a pokud nezhubne tak taky, ale budu muset ořezat všechny šroubky v autě aby trochu dorovnalo J

Ale moc rád bych touto cestou poděkoval Pepíčkovi za to, co mě nejen v autě naučil a omluvil se mu za strasti, které se mnou měl. Současně jsem moc rád, že jsme i nadále dobří kamarádi.

Neuvažoval jsi někdy nad tím, že by na místo spolujezdce usedla žena? Přece jenom ženy jsou lehčí a auto by určitě bylo o pár sekund rychleji v cíli.

Uvažoval………….. V současné době jsem ale v situaci, že nějakých 50 kg navíc ( Ríša mi doufám odpustí, že jsem naznačil jeho váhu, když připočítáme k obvyklé váze spolujezdkyně) na můj výkon nemá podstatný vliv. Spíše naopak, Richardovy zkušenosti toto výrazně převýší a nejsem si jist, zda bych se v přítomnosti nějaké kočky dokázal plně soustředit na závodění.

A ještě z jiného soudku, máte se spolujezdcem nějaké rituály před závodem, nějakou tradici, kterou dodržujete?

Myslím že ani ne, ale nevylučuji že něco nezavedeme.

Letos máš na autě nový design, zelená barva ale opět nechybí, proč jsi volil zrovna tyto kombinace barev?

Nevím kde jsi viděla náš nový design pro rok 2012? Na internetu byly pouze návrhy J a třeba bude vypadat úplně jinak J. Barevná kombinace ale zůstává stejná a dá se říct, že vzorem je velmi líbivý vůz amerického rallyšoumena Kena Blocka.

A jestli můžu, tak bych na závěr moc rád poděkoval mému tátovi, který v podstatě vše organizuje a mé milé manželce za toleranci a trpělivost. A v neposlední řadě také firmě KRTZ a Aleši Fučíkovi za podporu.





Žádné komentáře:

Okomentovat